Klachtenprocedure
De medewerkers van onze praktijk proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u het gevoel hebben dat er iets niet goed is gegaan dan horen wij het graag. U kunt de klacht telefonisch kenbaar maken, op het spreekuur bespreken of gebruik maken van het Klachtenformulier van deze website. Indien u het klachtenformulier invult of het telefonisch doorgeeft dan zal een huisarts contact met u opnemen. We zullen de klacht met u bespreken en kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris verteld, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE https://www.skge.nl. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op https://www.skge.nl